10 moduri prin care sa depasim lenea/depresia de iarna


Play along:

True story.

Am spus-o in nenumarate randuri.

Nu imi place iarna si implicit frigul. Cel mai mult detest la acest sezon faptul ca soarele dispare atat de repede. Oricat de mult mi-ar placea atmosfera confortabila si placuta de Craciun acasa, din decembrie, nu ma incanta deloc perioada asta de frig care ne induce stari de lene/depresie fara sa ne dam macar seama.

Majoritatea oamenilor au stari de lene pana la depresie in aceasta perioada. Printre cele mai intalnite simptome se afla pesimismul – momentul acela cand lucrurile in care credeai cu tarie ti se par degeaba acum, trezitul de dimineata devine un chin, evitam intalnirile sociale in general, munchies – mancam mai mult si mai nesanatos, letargia si nu mai suntem la fel de productivi. Gasim cu greu motivatie sa ne terminam treaba la timp si poate chiar lucrurile care ne plac la nebunie nu ne mai aduc la fel de multa satisfactie.

M-am documentat putin pe aceasta tema iar principalul motiv ar fi timpul mult mai scazut in care ne expunem soarelui. Cum ne poate afecta lipsa luminii naturale, a razelor ultraviolete? Practic, lipsa luminii provenita de la soare afecteaza functionarea normala a hipotalamusului, care la randul sau afecteaza formarea de neurotransmitatori – substante chimice folosite de catre celulele creierului pentru a comunica intre ele. In acest sens, persoanele afectate de acest sindrom, au nivelul de serotonina mai scazut, iar nivelul de melatonina mai crescut. Serotonina este hormonul responsabil cu starea de bine, de fericire. Melatonina este hormonul care pregateste corpul pentru somn in momentul in care apune soarele si are rol in mentinerea starii de bine si a longevitatii. Cu niste cuvinte mai populare, pe timpul iernii, devenim mai putin fericiti si mai somnorosi.

Ce putem face sa combatem aceasta stare?

  1. Sa mancam cat mai multe fructe, legume si grasimi sanatoase. Exemple de alimente care ar putea sa ne ajute mood-ul: nuci, ananas, banane, kiwi, prune, rosii, ciocolata neagra.
  2. Putem incerca suplimentele: eu iau supliment cu ulei de peste pentru Omega 3, unul dintre cele mai eficiente impotriva winter blues(depresia de iarna) si  supliment de vitamina D pe care urmeaza sa mi-l cumpar.
  3. Meditatia. Eu incerc sa meditez 5 minute cu fata catre geam, cat timp inca mai este lumina afara.
  4. Sa ne bucuram de confortul iernii. Sa devenim comozi in intimitatea casei noastre. Practic, sa ne bucuram de leneveala. Scadinavii au inventat chiar un termen pe tema asta: hygge. Ei nu vad iarna ca pe ceva greu de indurat si care sa le incurce planurile, din contra, se bucura de confortul si caldura casei alaturi de cei dragi. Cam greu pentru mine. Consider ca sunt o persoana activa, care se plictiseste rapid, insa o sa mai exersez aceast punct. Poate voi reusi sa ma relaxez fara sa ma simt neproductiva si inutila.
  5. Sport. Orice fel de activitate fizica, inauntru ori afara – de preferat, ne ajuta sa ramanem fericiti. Este valabil pe tot parcursul anului. Triplul avantaj: arati bine, te simti bine si esti mai sanatos.
  6. Creeaza-ti sentimentul de anticipare. Vorbeste cu prietenele tale si organizeaza un city-break ieftin, oriunde ar fi el. Conteaza faptul ca vei fi foarte entuziasmata, iar viitorul va parea automat mult mai roz.
  7. Asculta muzica preferata, la un volum mai mare. Pe mine ma ajuta mereu sa ma destind si sa zambesc.
  8. Nu te mai gandi ca esti singura persoana care sufera de asa ceva. Multe persoane nu recunosc, vor sa para mereu fericite si sa pastreze o aparenta pe social media in care ei sunt mereu activi si fericiti. Iarba nu e mai verde in curtea vecinului!
  9. Gandeste-te la cadouri ieftine pentru persoanele dragi. Nu e neaparat sa dai faliment Craciunul acesta, gestul este cel care conteaza, faptul ca te-ai gandit la acele persoane. O sa te faca sa te simti bine, te vei bucura pentru fericirea lor.
  10. Urmeaza-ti visele, creeaza-ti vise tot mai mari si fa acele demersuri si activitati mici zilnice care te vor duce spre indeplinirea lor. Succesul inseamna sacrificii si munca continua, asa ca fii perseverent/a si fa tot ce iti sta in putinta pentru a-ti indeplini visele.

Dreams don`t work unless you do!

Desi simt ca sunt afectata de winter blues sau depresia de iarna, incerc sa urmez toti pasii pe care i-am recomandat mai sus. Trebuie doar sa fii tare si sa gasesti motivatia potrivita. A stii unde vrei sa ajungi in viitorul apropiat, este crucial nu numai iarna ci in general, pe parcursul anului. Daca nu ai o tinta stabilita, vei continua sa muncesti fara sa stii pentru ce si asta va duce spre frustrare.

Ultima sedinta foto pe care am realizat-o cu Denis Stancsuy, a avut loc indoor, la Klausen Burger in Cluj-Napoca. Nu doar ca am evitat frigul, insa este si o locatie foarte fotogenica, care ne-a ajutat sa surprindem niste imagini faine. A fost genul de activitate care mi-a dat un boost de creativitate si de fericire. Vreau sa impart cu voi din beneficiile pe care le am, fiind blogger, asa ca am organizat pe blog un giveaway in colaborare cu Fims Romania. Poti castiga un voucher in valoare de 150lei, valabil pe site-ul www.fims.ro. Anyway, am promis ca postez fotografiile curand, asa ca:

Outfit details:

Fims Romania Silver top

Bonprix Pants

Nakd Fashion Boots

Mango Bag

Photo credits: Stancsuy Denis

Care sunt sfaturile tale in ceea ce priveste combaterea depresiei de iarna? Sunt foarte curioasa!!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s